مادر مشهدی چهارقلو به دنیا آورد + فیلم خروج قطار باری از ریل در ازنا لرستان (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) تاکید شهید رییسی بر مردمی کردن حفاظت از محیط زیست دستگیری ۲ شکارچی قوچ‌های وحشی در نیشابور| جریمه شکار هر قوچ ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است سقوط خودرو در نیشابور ۲ مصدوم برجای گذاشت+تصویر (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری قاتل مسلح و اعترافات این فرد جانی(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) مرگ‌های تلخ در پشت صحنه فیلم‌ها و سریالها | بازخوانی حوادث مرگبار سینمایی ترکیب طب ایرانی و نوین برای ترک سیگار تولد سومین گورخر پارک ملی کویر سمنان گیر کردن پاترول روی ریل، قطار تهران - یزد را متوقف کرد + فیلم دبیر ستاد ملی جمعیت: به دنبال افزایش حق فرزند و همسر برای کارکنان دولت هستیم صفر تا صد قوانین مربوط به «موتورسیکلت‌های پاکشتی» قیمت پیش‌فروش سؤالات امتحان نهایی با ارز دیجیتال اعلام شد! حریق منزل مسکونی در الهیه اطفا شد+تصویر جزییات ریزش ساختمان در گناباد| آواربرداری غیراصولی ۲ کشته بر جای گذاشت (۱۱ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نگهداری حدود ۱۰۰۰ نفر در مراکز نگهداری سالمندان مشهد | ۱۴۰ سالمند مجهول الهویه  

  • کد خبر: ۱۸۸۵۰۹
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
نگهداری حدود ۱۰۰۰ نفر در مراکز نگهداری سالمندان مشهد | ۱۴۰ سالمند مجهول الهویه  
مدیر بهزیستی مشهد گفت: ۹۲۰ سالمند در مراکز نگهداری شبانه و روزانه سالمندان در مشهد تحت مراقبت هستند.

جواد بهنام در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص وضعیت مراکز نگهداری سالمندان مشهد اظهار کرد: دو مدل مرکز نگهداری در مشهد به صورت شبانه روزی و روزانه از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ فعالیت می‌کنند.

بهنام بیان کرد: ۸۰۰ نفر در حال حاضر در مراکز شبانه روزی و ۱۲۰ نفر در مراکز روزانه حضور دارند و ظرفیت مراکز روزانه ۲۰۰ سالمند است که ظرفیت خالی فعلی این مراکز ۸۰ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: سالمندان در هر دو مرکز از خدمات آموزشی و توانبخشی استفاده می‌کنند با این تفاوت که مراکز روزانه مانند مدرسه است و امکان خواب و استراحت وجود ندارد.

بهنام عنوان کرد: سالمندان در مراکز روزانه دوره‌های مهارتی برای تقویت حافظه مانند قصه خوانی، فعالیت‌های هنری، بازی‌های فکری متناسب با علاقه و نظر مربیان می‌گذرانند. فیزیوتراپی، کار درمانی و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی نیز از دیگر خدمات مراکز روزانه است که در مراکز شبانه روزی نیز ارائه می‌شود.

مدیر بهزیستی مشهد تشریح کرد: نرخ پایه نگهداری از سالمندان در مراکز روزانه و شبانه ۵ تا ۱۱ میلیون تومان است که این نرخ بنا به دو عامل جمعیت شهر‌ها و بضاعت مالی خانواده‌ها می‌تواند متغیر باشد.

جواد بهنام با اشاره به اینکه ممکن است برخی مراکز بیش از این مبلغ دریافت کنند ادامه داد: اگر هزینه بیشتری دریافت می‌شود این مراکز خدمات بیشتر و با کیفیت تری نیز ارائه می‌کنند که با توافق و رضایت خانواده‌ها صورت می‌گیرد؛ مثلا در نحوه مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی، اسکان سالمندان در مراکز شبانه روزی و دوره‌های مختلف در مراکز روزانه متفاوت است.

بهنام در خصوص یارانه‌ای که بهزیستی به افراد سالمند اختصاص می‌دهد گفت: یارانه برای افرادی که در مراکز شبانه روزی تحت پوشش هستند ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که حدود ۳۰۰ سالمند از این یارانه استفاده می‌کنند.

وی به مدل دیگری از نگهداری سالمندان با عنوان «مجهول الهویه» اشاره کرد و افزود: این‌ها افرادی هستند که در گوشه و کنار شهر رها شدند و هیچ کارت شناسایی همراه خود ندارند.

برخی از آن‌ها  دچار زوال عقل و دمانس هستند که هیچ اطلاعاتی نمی‌توانند درباره خود ارائه دهند. برخی نیز حافظه ضعیفی دارند یا توانایی حرکتی و گفتاری پایینی دارند که در مجموع ۱۴۰ سالمند مجهول الهویه به صورت شبانه روزی تحت مراقبت هستند. یارانه‌ای که به این افراد تعلق می‌گیرد مبلغ ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->